tirsdag 12. juni 2012

Produkt- og markedsmatrise









Eksisterende strategi: satser på nåværende produkter og markeder
Markedsutvikling: satser på nåværende produkter, nye markeder
Produktutvikling: nye produkter, nåværende markeder
Diversifisering: nye produkter, nye markeder

Hva som velges av strategi er avhengig av:
Samfunnsutviklingen (god sysselksetting/høye inntekter)
Bedriftens ressurser (kompetanse/teknologi)
Markedsutviklingen (behov/trender)


Hva er en matrise?

Et skjema med både rader og kolonner der det er mulig å "lese" i alle retninger!
Def: matrise
subst. m matrise () [mɑˈtɾiːsə] nett av rader og kolonner, skjema
Kilde: http://no.thefreedictionary.com/matrise

Se:
http://www.lederkilden.no/eBook?marketplaceId=721795&languageId=1&contentItemIds=845874&action=getPDF

http://www.aksjonsprogrammet.no/Inno-verktoy.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar